Sydney.........

16 december 2013 - Sydney, Australië

Gday Mates,

We hebben een van onze grootste doelen bereikt, Sydney. Wat een stad. Vanaf een camping in Narrabeen waar we nu voor de laatste nacht verblijven, zijn we via het openbaar vervoer gereisd naar Sydney. Kosten: AUD 22,- voor een hele dag openbaar vervoer. Alles inclusief, treinen, bussen, ferry's en metro natuurlijk. We zijn met de bus gegaan naar Manley waar we de ferry genomen hebben naar Sydney, Wat is er nog mooier dan de stad Sydney binnen te komen vanaf de zee. Dé manier om op de voor ons beste wijze kennis te maken met Operahuis en de Habour Bridge. Een schouwspel om niet gauw te vergeten. Wat een geweldige ervaring zijn we weer rijker en wat een mooi moment was dat. Het weer dreigde even roet in het eten te gooien want op de voorplecht van de ferry begon het even te regenen maar dat bleef bij even. Het klaarde op en het werd alleen maar mooier hoewel ze slechter hadden aangegeven. Ook daar zijn de weerberichten dus niet altijd geloofwaardig te noemen. Gelukkig voor ons en een heleboel andere toeristen. Uitstappen, of is het afstappen, van de ferry, pal naast het operahuis en de brug was geweldig. Natuurlijk gelijk het Operahuis bekeken. Ik hou het kort want er is veel over te vertellen maar wij vonden het geweldig. Woorden schieten hier een beetje te kort. Niet alleen dat het een fantastisch gebouw is maar ook dat wij zo gelukkig mogen zijn hier nu naast te mogen staan, zo aan de andere kant van de wereld. Natuurlijk ook over een groot gedeelte van de Harbour Bridge gelopen. Wel op Brugniveau en niet over de boog wat ook mogelijk was. Kosten AUD 245,- (ca EUR 200,-). Dát vonden wij nou net even te gortig maar had wel een waanzinnige ervaring geweest. Toen nog even naar Darling Harbour (gezellig uitgaanscentrum in de haven), Chinatown en de Rocks en toen waren onze voetjes toch wel moe. Coby begon weer behoorlijk last te krijgen van haar hielspoor. Het werd ook wel weer laat. Op naar de boot en de bus terug naar de camping. De volgende dag weer op pad om de laatste meest belangrijke dingen van de stad te zien. Weer even naar het Operahuis om een tour van het interieur te doen. Wat een mooi gebouw van buiten maar binnen is ook een adembenemende ervaring. Mooie zalen en goed doordacht interieur. Na de tour wandelen naar de Sydney Tower waarvan je een mooi overzicht krijgt van de stad op 250 meter hoogte. Bij goed weer kan je hier ca 80 km ver kijken. Rondom. Schitterende Skyline, niet alleen vanuit de haven maar ook vanuit de toren. Toen nog even gelopen door Hydepark en de Saint Mary's Cathedral bezocht. Daarna de metro genomen naar de haven waar de ferry naar Manley weer lag te wachten. Afscheid genomen van Sydney en toen weer terug naar de camping in Narrabeen.
2 dagen die lang bij ons zullen blijven hangen. Morgen weer verder naar de Blue Mountains.