Christchurch

12 maart 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

12 maart 2014

Vanmorgen vroeg op pad om ons te melden bij het Arctic center. We hadden via Internet al kaartjes besteld. Frans en Ben, bedankt voor de tip maar onze plannen gingen al die richting op. Toch blij dat jullie met ons meedenken. Daar aangekomen konden we zo door met een bandje om de pols zodat we in en uit konden blijven lopen. We zijn eerst gaan kijken bij het voeren van de ‘invalide’ pinguïns. Pinguïns die niet meer terug kunnen de natuur in omdat de een lamme flipper hebben of één pootje is geamputeerd of een hersenhelft is dood en hij/zij moet geholpen worden met eten of enz, enz. Allemaal kleine beestjes met een eigen verhaal. Toen door naar de ‘ijsruimte’. Een grote vriesbak met sneeuw en een temp van -8 graden constant. Dat viel allemaal nog wel mee. Maar…..toen gingen de blowers aan en dat gaf een gevoelstemperatuur van -18 graden en dat is best wel koud. Ík had gelukkig een lange broek aan en de dikke jas die verstrekt werd dus heb ik het overleefd. Daarna naar buiten want we hadden ook kaartjes om mee te rijden in  de Hagglund, een rupsbanden voertuig bestaande uit 2 delen en gebouwd om in extreme omstandigheden je te kunnen verplaatsen. Comfortabel was het allerminst maar wel leuk om te doen. We werden op een ‘testbaan’ even door elkaar geschud en werd er getoond dat het voertuig kon drijven.  Het duurde maar 10 minuten maar je werd wel even geconfronteerd met de degelijkheid en stevigheid van dat voertuig (Zweedse makelij). Na verder nog een poos door het centrum gelopen te hebben zijn we verder gegaan richting Gondola waar we een mooi uitzicht zouden kunnen hebben over Christchurch en de Peninsula aan de Oostkant van Christchurch. Daar aangekomen was het al weer wat later maar het kon nog wel. Echter, er dreven lage wolken over en we twijfelde over het zicht boven op de berg. Om nou voor NZ$ 25,- in de mist te gaan zitten leek ons niet de bedoeling en hebben we de tocht afgeblazen. Wij dus weer terug. Camping gezocht waar we de volgende dag wat langer mochten blijven om de camper op te ruimen en schoon te maken. En gevonden!. We horen helaas net dat er vanaf 08:30 uur geen stroom voorziening is, net op de dag dat wij moeten opruimen. Niet handig. Maar, niets aan te doen, verkeerde camping uitgezocht. Tja, en dan realiseer je je ineens dat het over is. Het einde van een meer dan geweldige vakantie. Morgen de koffers weer pakken, camper schoonmaken en inleveren en de deuk verklaren. Daarna nog even rustig rondwandelen in Christchurch en het hotel opzoeken. Ach, we vinden het ook wel weer mooi geweest. 4 Maanden is niet niks. We verlangen toch wel weer naar om iedereen weer in levende lijve te zien en in de armen te kunnen sluiten. Dat duurt nog wel 2 dagen maar het is echt voorbij. We gaan ons mentaal, psychisch en geestelijk voorbereiden op de terugreis.