Het is bijna over

14 maart 2014 - Hong Kong Int Airport, China

14 maart 2014

Vanmorgen heeft de taxi ons netjes opgehaald en naar het vliegveld gebracht. We waren daar dan ook mooi op tijd. De zelfincheckbalie gaf wat probleempjes en printte onze bagagelabels niet af. Een vrouw van NZ Air heeft ons toen even geholpen aan de incheckbalie waar je normaal je koffers incheckt. Één van de koffers (tja welke nou toch) was net even te zwaar en die van mij (nou geef ik gelijk weg welke koffer dus eigenlijk te zwaar was) kon nog wel wat hebben. Gemiddeld waren we goed op gewicht en dat telde. Handbagage hebben we expres een beetje uit het zicht gehouden want die was ook te zwaar. En Coby al helemaal met haar 2 vesten aan en alle zakken vol met stenen. Half NZ gaat mee. Gelukkig hebben ze verder nergens een probleem gemaakt en dat is altijd prettig. De koffers zien we toch pas op Schiphol. De vlucht naar Auckland verliep zonder enig probleem met name omdat het een binnenlandse vlucht was. Geen paspoort controle in ieder geval. Daarna moesten we over, in Auckland, naar Cathay Pacific en ook daar verder geen problemen. Wel een gesjouw met (te veel) handbagage. De vlucht naar Hong Kong vertrok zelfs 2 minuten eerder dan gepland en we kwamen zelfs van de grond. Maar wat een lange vlucht was dat zeg. Ik wist niet dat vliegtuigen zó lang in de lucht konden blijven zonder bij te tanken. Een vlucht van ca 11,5 uur. En natuurlijk val je dan pas in slaap vlak voor de landing. Wel weer 3 films kunnen kijken (hadden er nog veel meer kunnen zijn. Ik zit dit nu op Hong Kong Airport te typen en Coby probeert op de bank naast me nog even iets van slaap te pakken. Het duurt nog 2 uur voordat we weer een lange vlucht hebben. En dan maandag weer werken. Hmmmm, dat wordt lachen. Maar ja, het avontuur is over en voorbij en we hebben er heel veel goede en zeer mooie herinneringen en ervaringen aan over gehouden. Wat een reis was het. We zouden het zo weer over doen. We hebben nog zo veel dingen niet gezien maar ook wel erg veel wél gezien. Het was een continue periode van keuzes maken. Wat wel en wat niet te zien/meemaken. Het moest. We denken de meeste keuzes wel goed gemaakt te hebben.

1. Myranda:
    Nog een goede vlucht het laatste "stukkie" ! Snel tot ziens! Xx
  2. Lia:
    14 maart 2014
    Hee allebei, wat ga jullie eigenlijk met al die stenen doen?
    Goeie reis en tot gauw!
  3. Frans Teunisse:
    14 maart 2014
    De slechtste keuze was.....maandag weer werken met een jetlag achter je kiezen. Voel met jullie mee......gaan jullie met al die stenen het terras ophogen? Onze stenen (veeeeeeel minder, liggen naast een klein vijvertje in de tuin)
    Vergeet jezelf niet voor te stellen op je werk, Cle!
    Frans