Vervolg

11 maart 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

11 maart 2014

Op weg naar Christchurch. Één van onze laatste dagen in Nieuw Zeeland. We waren laat op weg dus niet eerst wandelen maar gelijk door naar het Airforce Museum of New Zealand. Er zouden daar mooie toestellen te zien zijn en de entree is gratis. Dus wat wil je nog meer. Binnen werd je welkom geheten door de baliemedewerker die je gelijk probeert een “Behind the Scenes Tour’ aan te smeren. Aangezien het bedrag voor die Tour helemaal ten goede zou komen aan de afdeling restauratie oude toestellen leek me dit wel aardig om te doen. En je kwam nog eens ergens waar niet iedereen zomaar kan komen. Je werd rondgeleid door een vrijwilliger die je van alles vertelde over de toestellen die ter restauratie in de betreffende hangar stonden. Erg leuk en wat een klus om dat allemaal te doen. Ze werden dusdanig gerestaureerd dat ze zo konden vliegen maar dat nooit zouden doen. Ze moeten natuurlijk in een zo origineel mogelijke staat zijn. Mooi werk hoor. In de tentoonstellingsruimte stonden een paar fraaie exemplaren van een Spitfire Mark XVI, een DC3, een Mustang, een Skyhawk, een Airmacchi, een Vampire TII, een Bristol B-170 Freighter, een romp van een Consolidated Catalina, een Curtiss P40 Kittyhawk en nog veel meer. Na een poosje daar rondgelopen te hebben had ik het meeste wel gezien en gingen we verder. Op de parkeerplaats nog even geluncht en toen maar weer geïnformeerd naar een camping. Ook die vonden we en zijn we daarnaar op weg gegaan. Niet veel bijzonders. Nog even een wandeling gedaan en uiteindelijk een rustige dag gehad. Mooi om een vakantie rustig te kunnen afsluiten. Maar we hebben nog wel 2 dagen……. Ook voor morgen en overmorgen hebben we een programmaatje samengesteld. Natuurlijk zit een bezoek aan Christchurch centrum e.o. daar ook bij. Dát lezen jullie de volgende keer wel weer. En voor de liefhebbers nog een paar Dusky dolfijn foto's.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ben:
    Hallo Hobbits,

Vergeet in Christchurch niet naar het Arctic Centre te gaan. Hier kun je namelijk alles leren over de expedities die vanuit Nieuw Zeeland richting de Zuidpool gaan. In het Centre kun je zelf ook een Arctic storm mee maken. Gewoon doen, je zal er geen spijt van krijgen.

Groet,
    Ben & Karolien
  2. Frans Teunisse:
    11 maart 2014
    Lees effe mijn verslag over het Arctic Centre. Ben het natuurlijk met Ben eens! doen!!!!!!!