Sidney is in sight, Mates

13 december 2013 - Narrabeen Lakes, Australië

Hallo allemaal,

sorry voor de wat langere stilte op de blog maar je he, druk, druk, druk....Flauwekul natuurlijk maar we hebben er wel weinig tijd voor gehad. Ik al de laatste paar dagen proberen in een nuttshell te vertellen zodat jullie weer op de hoogte zijn.
Het laatste verhaal kwam dacht ik van Tambourine Mountain waar we op visite waren bij de zoon van Ina. Nou, allereerst even melden dat we daar zeer welkom ontvangen zijn er dat we als een soort familie werden beschouwd. Ook de kinderen hingen gelijk om ons nek en waren allerliefst. Toen we daar aankwamen was ik eerst ' flabbergasted'  van het uitzicht vanaf zijn huis. Kwijlen.. (zie foto). We zijn 2 nachten op de oprit blijven staan en hebben vanaf Tambourine Mountain verschillende tripjes gemaakt. Ook een naar O'Reillys waar je mooie wandelingen kan maken. Eerst werder we ontvangen door tientallen Lorries die eten van je wilden hebben. Het was bijna voedertijd en we kregen een schaal met Lorrievoer in onze handen gedrukt. Tja, de Lorries kwamen toen vanzelf. Zie de foto's. Daarna zijn we nog een stuk gaan wandelen en kwamen best wel moe terug. Weer mooie dingen gezin. `s-Avonds zijn we gaan uit eten en hebben we nog even de Kerstversiering in het dorp beneden bekeken.De dag erna zijn we vertrokken naar Natural Bridge. Een natuurlijk gevormde brug in een mooi natuurpark. Uiteindelijk zijn we toen terechtgekomen op een camping in Brunswick Heads. Verder die dag niets spannends. De volgende dag zijn we naar Byron Bay gegaan,  het stadje wat nog de 60-er jaren ademt. Bij de vuurtoren van dat stadje kon je het strand op en kwam je op het meest  oosterlijke puntje van het Australische vasteland. Natuurlijk hebben we dat gedaan (foto's). Schitterende uitzichten daar vanaf de vuurtoren en mooie plekjes er omheen. Ook dat houd een keer op en we moesten weer verder. Nu naar onze volgende camping, een in Yamba. Tijdens een (doen we anders ook nooit) hapje bij McDonald brak echt even de hemel open. Noodweer en een heveige onweersbui werd ons deel. Ook dat hoort erbij. Ook op de camping in Yamba bleef het nog flink doorhozen. Snel en op tijd onder de wol, het koelde snel af, en morgen weer verder. Via Grafton, waar we even boodschappen gedaan hebben en weer Nederlanders tegen het lijf liepen, zijn we doorgegaan naar Port Macquarie. We mochten zelfs bij hun eten en overnachten, waarschijnlijk waren ze zo blij weer eens Nederlanders te spreken, maar we moeten weer verder, op naar de volgende camping. Nu zijn we aangeland op een Big4 camping op ca 20 km ten noorden van Sydney. We hebben het plan om morgen met het openbaar vervoer naar Sydney te gaan en de camper maar op de camping te laten staan. Kaartje voor OV de hele dag met alles, incl. Ferry's, is AUD 22,- dus dat is goed te doen.
Nou daar horen jullie morgen wel weer over als we er geweest zijn

1. Sanne:
    13 december 2013
    Leuk, dat ze ook Ferry's hebben. Denk je hem hier te laten zitten er daar nog meer.

Mooie fotos weer! x
  2. Lia:
    14 december 2013
    Leuk verhaal, mooie foto's. We genieten hier volop met jullie mee hoor. Zijn heel benieuwd naar jullie Sidneyavonturen. Veel plezier daar!
  3. Elisabeth miltenburg:
    16 december 2013
    hallootje.

Ook jullie hebben het druk zoals ik gelezen heb.
    Op naar de grote stad Sydney.
    Hier is het nog geen winter...temp veel te hoog en alles te nat.
    Gouda lichtstad was weer een succes ik dacht voor de 78e keer??

Als alles doorgaat ..proberen we 15 Januari 2014 van Schiphol te vertrekken voor 6 weken..over de prijs wordt nog gedubt.
    Voor vroegboekkorting zijn we te laat.

Heb de reacc tie van jullie verblijf bij Vincent gelezen...lekker geknuffeld??
    De laatste berichten zijn..dat het gezin in Augustus een half jaar ons land onvelig gaan maken..er moet nog veel geregeld worden.
    eerst de knie operatie ..met goed afloop??ik hoop het voor haar.
    Dat wordt een roerig..spannend jaar voor Ina.
    Ik hoop dat jullie deze uitdaging aan kunnen en op tijd rust en je niet opgejaafd voelen.
    Ik ga weer naar mijn herfstblaadjes toe...genoeg te doen voor het weer verandert..groetjes en goede reis..steeds verder van huis..Bep