Voorbij Sydney

18 december 2013 - Katoomba, Australië

Helaas Sydney hebben we achter ons gelaten. We hadden er graag nóg een dag rondgelopen maar we moeten verder. We zijn op weg gegaan naar de Blue Mountains waar ook de Three Sisters huizen. Dit is een rotsformatie van drie pieken die ze zo genoemd hebben. Je kunt mooie wandelingen maken door de vallei onder de Three Sisters door, op een pad door het bos. Helaas waren we te laat aangekomen om de complete wandeling te maken want aan het eind ga je met een kabelbaan omhoog en de laatste rit van de kabelbaan eindigde om 16:50 uur. De wandeling zelf zou ruim 2,5 uur duren en dat zouden we niet meer redden. Het zou geen pretje zijn om de laatste baan omhoog te missen en achter te moeten blijven in het bos of de hele wandeling terug te moeten lopen. De wandeling bevat ook een trap van 1000 (!) uitgehouwen treden. Eén keer OK maar dan geen tweede keer. We hebben wel een stukje van de wandeling gelopen en ongeveer 100 treden (op en af). Toen een camping gezocht en gevonden en weer boodschappen gedaan. Vlakbij was nog een uitzichtspunt waar we naartoe zijn gegaan. Een schitterende plek waar we ook nog even hebben gelopen en genoten. Terug op de camping zijn we bezig gegaan met het eten en tijdens het Mango pellen kwamen er 2 witte papagaaien met gele kuifjes even buurten. Ze waren bijna tam en namen heel rustig een stukje brood uit je hand. Leuk hoor. Uiteindelijk vertrokken ze. Morgen een andere wandeling maken, naar watervallen en dan door naar Canberra. De hoofdstad van Australië waar de regering zetelt. Geen spectaculaire stad maar wij vinden dat je er wel even geweest moet zijn. Afijn, morgen (misschien) verder.