Snowy Mountains

22 december 2013 - Thredbo, Australië

Vandaag hebben we besloten om naar de Snowy Mountains te gaan. Je kunt daar mooie wandelingen maken en in de Snowy Mountains staat ook ‘toevallig’ de hoogste berg van Australie, de Kosciuszko’. 2225 meter hoog. Tja de combinatie is dan snel gelegd, We wandelen naar het hoogste punt van Australië. Het meest Oostelijke punt van het vasteland hebben we al gehad in Byron Bay en nu het hoogste punt. De wandeling gaat dan vanaf de parkeerplaats in een park en is dan nog 9 km (enkele reis). Totaal dus 18 km wandelen. Dat moet kunnen.

Wij op pad en dit keer voldoende water meegenomen en zelfs wat boterhammetjes. Het was toch wel 18 km.

Eén ding wisten we niet: het barste er van de vliegen. Niet alleen bij de start en op de top maar de hele 18 km en ik kan je zeggen: dat is geen pretje. Er vliegen er soms wel 60 om je heen en natuurlijk willen ze allemaal op de eerste rang en dat is voornamelijk je gezicht. Er zaten ook regelmatig 20 a 30 vliegen op je rug en op de rugtas maar dat was niet erg. Daar heb je geen last van maar die op je gezicht….. dat was pas vervelend. Achteraf, hoorden we,  konden we een soort vliegennetje kopen die je over je hoofd doet en de vliegen tenminste van je gezicht weghoudt. Dit schijnt ook zo nodig te zijn in Alice Springs waar we over een paar weken zitten. Nou reken maar dat we een zooi van die netjes zullen kopen. Nou ja, onderweg naar de hoogste berg van Australie konden we er niets meer aan doen dus accepteren dan maar. Na 3,5 uur bereikten we het hoogste punt en het gaf wel een spectaculair uitzicht. Je keek uiteindelijk over alles heen. Zeer mooi. Even uitrusten, boterhammetje eten, water drinken en dan maar weer op de terugweg. Daar deden we iets sneller over omdat dat toch allemaal downhill was.  Uiteindelijk waren we om 15:30 uur terug bij de camper en zijn we nog een boodschapje gaan doen. Toen de camping in het park opgezocht, weer een natuurcamping, waar nu gelukkig meer mensen waren maar ook wel weer veel vliegen. Niet zoveel als met de wandeling maar wel weer veel. Nou ja, maar in berusten dan en er af en toe eens een doodmeppen. In ieder geval staan we weer op een ‘gratis’ camping want de entree (AUS 16,- per auto) voor het park laat je dan (binnen 24 uur) gratis gebruik maken van de camping. Morgen weer op weg naar het zuiden (laatste stukje) en dan naar het westen richting Melbourne. Maar dat duurt nog even.

1. Frans Teunisse:
    22 december 2013
    Nog heel even en dan richting Schiphol. afhankelijk hoe moe we zullen zijn, gaan we bericht geven op 24 dec. Buiten zijn de bomen kaal, overmorgen zullen ze groen zijn.........
    mooie foto's clement. Hoe hield de knie het uit? Groeten van Frans en Thea
  2. Lisette:
    22 december 2013
    He Crocodile Clemy, waar is die mooie hoed van je wederhelft? ;-)