Weer verder op weg

22 december 2013 - Cann River, Australië

Vandaag vertrokken van de natuurcamping midden in het Snowy Mountain NP. Een camping met weinig voorzieningen maar wel lekker rustig. Helaas ook wel weer veel vliegen maar ik denk dat we daar ook niet meer vanaf komen. We zijn vanaf de camping gereden via Jindabyne naar Cooma waar we even een lekker kopje koffie hebben gekocht en gedronken. Voor het cafeetje zaten drie mannen die ons allervriendelijkst ontvingen met een Merry Christmas and a Happy New Year. We raakten even aan de praat en het bleek dat één van hen een NL vrouw had. Hij sprak geen meter nederlands maar dat gaf ook verder niet. De andere 2 mannen vonden het gezellig even met ons te babbelen en de een vertelde dat de stormvloedkering in de Maas gesloten was geweest in verband met hele hoge golven vanaf de Noordzee. De eerste keer dat dat moest gebeuren. Of het allemaal waar is moeten we nog van het thuisfront horen. Er schijnt dus een aardige storm geweest te zijn..

Ook hebben we gelijk maar even wat boodschapjes gedaan bij de lokale Woolworth en hebben voor vanavond maar eens een pizza gekocht. Daarna een discussie/overleg over waar we vanaf Cooma verder zouden gaan. Naar het oosten, de kust nog even of naar het zuiden, verder in de richting van Melbourne. Al rijdend werd de route nog een keer gewijzigd maar uiteindelijk zijn we naar het zuiden gegaan. Ook hebben we in Cooma nog even een volle tank gehaald

1. Sanne:
    22 december 2013
    Nou dat van die kering zou wel eens kunnen kloppen. Is denk al wel 2 weken geleden. Was volle maan, dus springtij. En harde (11) westenwind. Zelfde omstandigheden als de watersnoodramp eigenlijk. Het water is op sommige plekken tot 11 cm onder het niveau toen gekomen. Hier in de polder nergens last van gehad natuurlijk. Centrum Rotterdam waren sommige kades ook overstroomt maar niks heel ergs. Zo. Xxxx
  2. Lisette:
    22 december 2013
    Storm? Nee hoor, niets van gemerkt. Behalve dan van een enorme lekkage onder mijn dakkapel. :-(