Alweer verder

20 december 2013 - Jindabyne, Australië

Vandaag weer even een verhaal van 2 dagen.

Na ons vertrek van de camping die 90 km van Canberra af ligt zijn we naar die stad vertrokken. Canberra is de hoofdstad van Australië omdat Sydney en Melbourne er niet uit kwamen wie nou de hoofdstad zou gaan worden. Ze noemen het ook wel de Bushstad vanwege de ruime invulling van de bebouwing. Als eerste hebben we in Canberra hebben we het Australian War Memorial bezocht. Een imposant gebouw en verhaal van alle gesneuvelde militairen uit Australië. Toen door naar de ‘Houses of Parliament’. Een indrukwekkend gebouw, zeer ruimtelijke opgezet. Mooie eerste en tweede kamer (heten natuurlijk anders) en een indeling als in de UK.

Toen even gaan shoppen en wat Kerstkaarten geregeld voor de mensen in NL. Toen zelfs nog om 18:30 uur op zoek naar een camping die we uiteindelijk vonden op een niet al te grote afstand van de stad. Midden in de bush, bush. Een camping met veel voorzieningen maar geen stroom en/of kantoortje. Gewoon een plekje zoeken en betalen door je geld in een envelopje te stoppen en in een bus te doen. Op de hele camping stond slechts één andere kampeerder waar we nog even mee hebben gebabbeld. Coby was niet blij met de situatie maar uiteindelijk is alles goed gekomen en wil ze nu niet anders meer dan een natuur camping maar dan wel graag een met meer bezoekers. Na ons vertrek van die camping, waar zelfs nog warme douches waren, zijn we door gereden naar de Snowy Mountains. Ongeveer 90 km moeten rijden over een dirtroad (gravel) om daar te komen. Geen pretje. Maar uiteindelijk op de plek van bestemming aangekomen en morgen weer een flink wandeling maken van minstens 16 km. Daar morgen meer over. De camping ligt aan een groot meer en het barst hier van de vliegen die best wel irritant zijn als je buiten wilt eten. Veel gratis vlees, dat dan wel. Voorlopig hadden we vandaag weer 32 gr C gehaald en was dat best wel warm. Morgen, als we weer internet hebben weer meer.