De mooiste dag

27 november 2013 - Cairns Region, Australië

Nou, nou, nou, wat een meer dan geweldige dag. Volop zonneschijn, alhoewel het bewolkt begon, en bijna geen wind. De perfectie dag om op het Great Barrier Reef een duik(je) te doen. En dat deden we. Eerst ca 5 kwartier varen naar ons eerste stoppunt op het Reef ‘Michaelmas Cay’. Op de boot hadden we Nederlanders, Belgen, Japanners, Italianen, Engelsen en Aussies natuurlijk. Totaal 35 personen. Ook een van de bemanningleden was een Nederlander, Jelle (uitspreken djelly). Hij kwam uit Waddinxveen en vond het erg leuk om Nl’ders uit Gouda aan boord te hebben. We hebben nog een leuk poosje met hem gesproken. De meeste gingen snorkelen en enkelen gingen duiken (met flessen). We moesten allemaal een Stingerpak aan om ervoor te zorgen dat de kleine transparate kwalletjes die men op enkele plekken al gesignaleerd had, je niet zouden steken. Deze steken kunnen dodelijk zijn. Je moest dan door de Coastguard met een helikopter van boord gehaald worden en naar het ziekenhuis worden gebracht. Wel spectaculair natuurlijk maar niet fijn. Nou, pak aan dan maar. Je ziet er niet uit in zo’n pak (foto) maar iedereen liep erin dus….. Gauw te water en al snorkelend maar zoeken naar de onderwater schoonheid van het Reef. Zoeken hoefden we niet want het was gelijk al raak en het bleef zo. Woorden schieten hier echt te kort en je moet het ook eigenlijk zelf komen zien. Een warm tropisch aquarium waar je in zwemt. Ik zag natuurlijk weer als eerste een haai maar die was volkomen ongevaarlijk (zoals blijkt want ik tik dit verhaal). Na ca 2,5 uur zwemmen gingen we naar de 2e plek, Hastings Reef. Ook daar hetzelfde verhaal alleen dan zonder de haai. Wel met Nemo en ander schitterende vissen. Helaas, als ik te dicht bij Nemo wilde komen dook hij weg tussen de zeeanemonen en anders bleef hij in de schaduw dus echt mooie foto’s zijn er niet van hem. Wel enkele mooie anderen. Zie hierbij. Na ook daar weer een poos gezwommen te hebben werd het tijd om op te stappen. Uiteindelijk waren we om 16:00 uur weer in de haven en hadden we een onvergetelijke dag op de boot en op het Reef achter de rug. Even snel naar de Mac voor een kleine snack en op naar de camper en op weg naar de volgende camping. We staan nu op….(even opzoeken)…Lake Eacham Caravan Park vlak bij Yungaburra. We waren erg laat, kwamen zelfs in het donker aan en waren erg moe. Even iets eenvoudigs gegeten en toen toch maar zsm naar bed. Zwemmen in zee voor een paar uur is best vermoeiend.,

PS Foto's worden straks geüpload. Ze staan op mijn externe HDD en die heb ik nu even niet bij me.

1. Ben:
    Hallo Clement & Coby,

Wat een leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben in Down Under. Er komen allemaal prachtige herinneringen boven als we jullie verhalen lezen. Het is net alsof we er zelf weer rondlopen. Blijf genieten., maar dat zal geen probleem zijn. Blijf schrijven dan genieten wij op afstand met jullie mee.

Ben & Karolien
  2. Jan:
    27 november 2013
    Coby, Clement, ik lees en geniet met jullie mee. Goed om door jullie verhalen en foto's te worden afgeleid, zeker gezien de reorganisatie-perikelen hier. Goede reis verder. Jan W.
  3. Elisabeth miltenburg:
    27 november 2013
    geniet van jullie belevenissen.
    Maar bij beter temperaturen dan hier.
    Ofschoon we niet mogen mopperen.
    Het herfstweer is nog erg goed..dus nog veel buiten en druk.
    Beter dan achter...voor..rondom de geraniums ha ha
    doei..gr..Elisabeth M======Bep
  4. Lia:
    27 november 2013
    Zo, dat was weer een hele mooie dag. Wat een andere wereld daar onder water. Genieten!!