De weergoden waren ons goed gezind

25 november 2013 - Cairns Region, Australië

En dat mocht ook wel een keer. Voor vandaag hadden ze de hele dag regen aangegeven en gelukkig is die 'voorspelling' niet uitgekomen. Vandaag zijn we met de trein van Freshwater (dichtbij Cairns) weer naar Kuranda gegaan. Het was een treinreis die behoorlijk stijgt en over vervaarlijke bruggen gaat waar de trein nog langzamer dan lopen gaat. De hele route rijdt hij ongeveer 10 km/uur. Lekker langzaam dus.

Eenmaal in Kuranda aangekomen zijn we eerst weer een lekkere kop koffie gaan halen waar we dat eerder ook al hadden gedaan. Toen verder het dorp doorgelopen  en even ergens een hapje gegeten. Na wat tijd in het dorp gespendeerd te hebben hadden we het wel gezien, we waren er al eerder geweest, en zijn naar de Skyrail gelopen. De Skyrail is een kabelbaan met dichte cabins die gaat van Kuranda tot vlak bij  Freshwater. Een behoorlijk stukje kabelbaan waar je onderweg 2 x kan uitstappen. Dat hebben we dus ook gedaan. Je gaat over het regenwoud  met de kabelbaan en ziet dit woud dus van een totaal andere kant. Aan het eind wordt je door een bus opgehaald en die brengt je weer naar de plek waar je op de trein bent gestapt en waar je de auto hebt achtergelaten. Alleen in Kuranda hadden we een klein buitje.  Hup, op weg naar de volgende camping.. We zitten weer in Cairnes (we komen hier maar niet weg) maar dat is op zich wel handig voor morgen (zie verder). Toch nog maar even wat boodschapjes doen en daar istie dan, de onweersbui. Het is weer behoorlijk raak en de straat oversteken houdt in dat je tot op je hemd (als je die aan zou hebben) nat bent. En nat een airconditioned winkelcentrum binnenkomen is koud. Na de boodschappen even gekeken waar we morgen zo dicht mogelijk bij de haven gratis kunnen parkeren want morgen zitten we de hele dag op...ja, ja..... het Great Barrier Reef. Er staat weinig wind en dat is gunstig omdat de zeebodem dan ook rustig is en het zicht prima. Afwachten maar. Morgen misschien dus onderwater foto’s van mooie visjes en dergelijke.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nan:
    25 november 2013
    Erg leuk de reisverhalen, we zijn er zo toch een beetje bij. Jullie zijn alweer een week weg, de tijd vliegt. We zijn erg benieuwd naar het
    Great B.R. moet unieke belevenis worden voor jullie. Pas goed op elkaar en heb vooral plezier. Vrolijke groetjes, liefs Nan
  2. Ineke:
    25 november 2013
    Wij genieten van jullie verhalen en foto's, dus voor jullie in het echie moet het helemaal fantastisch zijn, we blijven benieuwd naar het vervolg,
    liefs
    Ineke
  3. Lia:
    25 november 2013
    Leuke foto's, hoor. Wat gedoe met die regen. Houdt het dan nooit eens op. Benieuwd naar morgen. The reef!
  4. Lisette:
    25 november 2013
    Eindelijk eens beter weer voor jullie. Dat mag inderdaad wel eens tijd worden.

Wat een mooie trip hebben jullie gemaakt. Op naar het volgende hoogtepunt.

Ik blijf voor jullie duimen dat alle regen nu wel gevallen is en de rest van jullie vakantie jullie misschien nog wel eens naar de regen terug zullen verlangen ;-).

Laat de foto's maar blijven komen, zo kan het thuisfront ook een beetje meegenieten van jullie avonturen.