Kuranda

24 november 2013 - Brinsmead, Australië

Nou, een Skyrail avontuur is het niet geworden. Ze gaven te slecht weer aan en als je in zo een Skyrail alleen maar in de wolken zit is dat ook niet leuk. Uiteindelijk bleek het toch mooi weer te zijn geworden dus toch wel jammer. Morgen dan maar. Dan maar gewandeld naar het Centrum van Kuranda, een erg leuk plaatsje met veel bezienswaardigheden. Leuke winkeltjes en eindelijk een zaakje waar ze echte koffie konden maken. In Kuranda komen we morgen nog terug (waarom lees je zo). De zon scheen er volop maar er dreigde weer een stevige onweersbui. Teruggelopen naar de camping en de camper weer gepakt om naar de Mareeba Tropical Savannah & Wetlands te gaan. Daar zou je ook mooie wandelingen kunnen maken. Daar bijna aangekomen bleek dat je de laatste 7 km over een dirtroad moest rijden, iets wat van Britz natuurlijk niet echt mag. Nou moet je dat niet tegen mij zeggen dus hup, de dirtroad op. De hele camper rammelde aan alle kanten en de plassen op de onverharde weg kon je ook niet omzeilen. En toen.....ja hoor, daar liepen ze dan. Nou ja liepen, huppelden ze dan. Onze eerste wilde Wallabies. Ze Waren aan het grazen op een behoorlijke afstand maar ik had ze wel gezien. En verderop nog meer Wallabies. Nu veel dichterbij. Wat een leuke beestjes . Er waren ook relatief veel jonkies bij. Uiteindelijk kwamen we bij het Visitors Center toen net de bui losbarstte. Was een plens water viel er. Gelukkig waren we binnen en dus droog De man in het Visitors Center had net op zijn buienradar gekeken en de bui zou ca 30 minuten duren. Nou dat klopte aardig. Toen werd het weer droog. Maar niet voor lang. Wij zagen de bui weer aankomen en zijn toen maar weer vertrokken. De dirtroad terug was nu helemaal een echte dirtroad vol met plassen maar we kwamen er weer heelhuids doorheen. De auto zag er even niet uit met al die lichtbruine modder overal. het zou er wel afregenen dachten we. Niet dus. misschien maar een keer een wasstraatje dan. Nu weer op weg naar Cairns want we wilden toch wel graag de treinreis van Cairns naar Kuranda (daar istie weer) maken. Het zou een geweldige mooie treinreis zijn langs onherbergzame stukken en over spectaculaire bruggen. en dan terug met de Skyrail. Dit duurt een hele dag want je kunt onderweg uitstappen en mooie wandelingen maken o.a. bij de Barron Falls. De camping In Cairns uiteindelijk dmv navigatie gevonden en daar zit ik nu dit verslagje te typen (terwijl het behoorlijk regent). Morgen maar hopen op een mooie dag hoewel de vooruitzichten niet gunstig zijn. WE ZIEN WEL want genieten doen we nog steeds.

1. Myranda:
    24 november 2013
    Haa C&C! Wat een avonturen zeg! Geweldig. En wat leuk dat jullie de wallabies gezien hebben. Mooie foto's ook. Good luck en hopelijk zijn de weersgoden jullie morgen welgezind! Good luck en greet zzz
  2. Lia:
    24 november 2013
    He Cle en Co, wat een leuke verhalen zeg. En wat een lef om "off the road" te gaan met de camper. Gelukkig goed gegaan en zelfs kangoeroes gezien. Dan ben je toch echt in Australië, hè. Hopen voor jullie op een beetje droogte en meer zonneschijn.
    Wat eten jullie daar eigenlijk zoal?
    G'donya mates.