Winterse taferelen

28 februari 2014 - Twizel, Nieuw-Zeeland

28 februari 2014

Het fietsen was Coby gisteren zo goed bevallen dat ze nog wel een dagje wilde gaan fietsen alleen toen ze naar buiten keek en haar zere achterwerk voelde bedacht ze zich even. Vanmorgen begon met een heel klein beetje miezer maar langzamerhand groeide dat uit tot flinke buien. Geen probleem want we hadden een alternatief achter de hand. We gaan kilometers maken. Coby wilde nog heel graag naar Mount Cook Village in het Aoraki National Park. Tja dat zijn dan dus km’s maken. Op weg dus. Weer even (bijna) terug waar we al geweest waren. De hele weg regende het maar dat maakte niet uit, we zaten warm en droog. Afstanden hier zijn niet zo erg groot maar de weg is niet geschikt om lekker door te rijden dus je doet er wel wat langer over. We reden langs de plaatsten Alexandra, Clyde, Cromwell (waar we weer even fruit hebben gekocht) en toen door naar het noord-oosten over de Lindis Pass. Onderweg nog even gestopt in de buurt van die Pass om even wat te eten. Daarna door naar de Pass. De regen werd steeds meer natte sneeuw en de temperatuur boven op de Pass bleef uiteindelijk op 1,5 gr C hangen. Het sneeuwde toen ook. Natuurlijk even foto’s maken en toen gauw door want het was koud buiten. Langzaam klom de temperatuur naar een ruime 4 graden en toen we eenmaal beneden in Omarama waren liep de temperatuur op naar wel 9 graden. Langzaamaan kwam de zon weer door en werd het zelfs lekker. Op de bergen kon je de sneeuw zien liggen die net gevallen was. Mooi gezicht hoor. Nog even een kop koffie gedronken en toen naar de camping waar het zonnetje scheen. Tijdens het typen van dit verhaal regent het weer maar gaan we zo lekker eten. Als het koud wordt zetten we de verwarming aan dus verder geen probleem. Morgen wordt weer mooi weer aangegeven dus dan op naar Mt Cook Village. Daar zijn mooie wandelingen te maken en hebben we een mooi uitzicht op de hoogste berg van NZ, Mount Cook.

1. Frans Teunisse:
    28 februari 2014
    jullie zitten in de winter. wij niet