verlaat verslag

2 december 2013 - Rockhampton, Australië

Tja, een dag later dan verwacht maar hier is dan het verslagje van zaterdag 30 november. Onze dag in Airlie Beach. Weer een tochtje geboekt om te gaan snorkelen maar de hoofdzaak lag nu op de Whitsunday Islands. Dit is een geweldig gebied met zeer speciaal zand op de eilanden. Dit zand is bijna zo fijn als tafelzout. Men vertelde dat met dit zand de Hubble telescoop geslepen is. En spierwit. Je kunt vanaf het noordelijke uitzichtspuntt een schitterend uitzicht krijgen op een soort delta.  Ik kan deze schoonheid niet onder woorden brengen en doe er een foto van bij. Ook dit is slechts een idee van hoe het in werkelijkheid is en dit zal je toch echt zelf gezien moeten hebben. Daarna zijn we gaan BBQ-en met de organisatie en die was perfect. Na ca 2 uur gingen we verder ergens anders op een van de eilanden snorkelen. Dit viel wat tegen want het water was een beetje troebel, er dreef van alles in rond, en het zicht was ook wat beperkt. Toch heb ik nog wel een paar leuke foto’s weten te maken (vind ik zelf). Daarna zijn we weer terug gegaan naar de haven waar we afscheid hebben genomen van de Crew. Zij hadden hun best gedaan. Zo’n dagje maakt je best wel vermoeid (Vandaar het latere verslag) en dus op tijd slapen want we zouden 1 december weer verder gaan. Ik type dit nu ook terwijl we al weer een stuk verder zijn en een mislukt uitje hebben gehad naar het Eungella NP waar mooie wandelingen te maken waren. Helaas, het is een regenwoud en dus…..regende het. We hebben nog wel een klein wandelingetje gemaakt en hebben foto’s weten te maken van de Platypus (Vogelbekdier) in het wild en ook een flink aantal schildpadjes. Een mooi gebied maar het zou er af en toe eens droog moeten zijn en dan het liefs als wij daar zijn.

1. Ineke:
    2 december 2013
    Ping, he weer een berichtje van C&C, leuk, gelijk even lezen. Weer een mooie dag voor jullie, is het daar nu regentijd eigenlijk?? Mooie foto's ook, ga vooral zo door, wij genieten mee met jullie.
    Ed&Ineke
  2. Ruben:
    2 december 2013
    Leuk hoor. Prachtige plaatjes!
  3. Lia:
    2 december 2013
    Wat een mooie foto's! Het is wel genieten daar he. Jammer trouwens van die regen. Gelukkig hebben jullie genoeg Kruidvatjasjes mee. En dan die soepele vreugdesprongen. Zoooo hoog! Geniet nog verder. Lees je morgen weer.
  4. Frans Teunisse:
    2 december 2013
    Wij genieten mee, jammer van die regen, maar jullie hebben het toch wel naar jullie zin.

Frans