Verder naar het zuiden

13 februari 2014 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Helaas vandaag geen foto's omdat we eigenlijk steeds aan het rijden zijn geweest of omdat het niet de moeite was ergens een foto van te maken (haast ondenkbaar). Maar wel een kort verslag van vandaag.

13 februari 2014

Vanmorgen erg laat vertrokken van de camping omdat we nog even een was wilden draaien en die duurde uiteindelijk veel langer dan we gedacht hadden. 11:30 uur verlieten we de camping. Op weg naar Hokitika. Daar aangekomen zijn we eerst even naar de i gegaan voor info over de helivluchten over de Franz Jozef/Fox Glacier. Uiteindelijk weten we nog niet veel of misschien wel té veel. Er zijn zoveel mogelijkheden. Ook zijn we nog even bij een Jade (of Pounamu/Greenstone) winkel gaan kijken wat er allemaal voor moois van werd gemaakt. Alles erg mooi maar heel erg duur. Doorgelopen de stad in maar daar was niet veel te beleven. Wel hebben we nog even een saucijzenbroodje gescoord. Terug naar de RV en door richting de gletsjers. De hele dag heeft het wel zo een beetje geregend, dan weer miezer en dan weer een leuke flinke bui. Echt lekker was het niet. Onderweg gestopt bij het plaatsje Ross die bekend staat om zijn gouddelving. Hier is ook de grootste goudklomp in de geschiedenis van de Nieuwzeelandse gouddelverij gevonden. Vanuit de i kon je een museumpje bezoeken. Dat hebben we gedaan en dat was een grote tegenvaller. Ook de wandeling in de buurt waar gedolven is viel tegen. Daarna gauw weer door. Onderweg hebben we nog even gebeld met diverse campings of ze nog een plekje voor ons hadden. Ze hadden allemaal wel plek en uiteindelijk staan we op het Rainforest Retreat & Holiday Park in Franz Jozef. Helaas is ook dat een tegenvaller (voor wat betreft de ruimte).
Morgen weer een nieuwe dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Lisette:
    13 februari 2014
    Oh boy oboy,
    jullie foto's eens in de slideshow bekeken op deze site. Wat hebben jullie al een hoop gezien/beleefd. Zo mooi om te zien.