Rustige dag

26 februari 2014 - Ranfurly, Nieuw-Zeeland

26 februari 2014

Vanmorgen vertrokken naar het noorden want daar moeten we uiteindelijk toch naartoe. Coby vond dat we de laatste paar dagen te weinig bewogen hebben en dus wilde ze ook graag een stukje van de Otago Central Rail Trail doen. Ik wilde dit ook wel dus op weg via Palmerston en Hyde naar Ranfurly. Onderweg kwamen we nog een open mijn tegen waar ze goud aan het delven waren. Deze was nog volop in bedrijf en ze waren behoorlijk bezig het landschap te veranderen. Wat een grond werd daar verplaatst. In Hyde nog even navraag gedaan in een Café over de route en daar kwam Coby weer een Bredase tegen die hier haar werkplek had gevonden. Je komt ze ook overal tegen die Hollanders. Na even een kort gesprek gehad te hebben bleek het beter om naar Ranfurly te gaan omdat daar fietsen gehuurd konden worden en dan vanuit Ranfurly terug te fietsen naar Hyde. Dit is 32,5 km en dat is wel weer veel voor ongeoefende fietsers die ook nog eens terug moeten dus eigenlijk 65 km moeten fietsen. Het is misschien handiger om de fietsen in de camper te leggen en dan naar een plaatsje te rijden en dan een mooie tocht te maken. Nou ja we zien wel. In Ranfurly even gesproken met een mevrouw van een fietsverhuurbedrijf (mooi woord voor galgje) en die kon en wilde ons wel fietsen verhuren. We konden ook het bedrijf ook nog overnemen voor NZ$ 120.000,- (ca € 76.000). Bij de lokale i nog even gevraagd naar leuke wandelroutes en er waren routes in Naseby. Daar een mooie wandeling gemaakt van een paar uur en toen terug naar de camping in Ranfurly. Niet veel km’s gemaakt maar wel een geweldige dag gehad. Strak blauwe lucht en ongeveer 21 graden. Perfecte dag dus.

@Frans en Thea: als jullie nog tips hebben over deze route geef ze dan even binnen 12 uur want dan kunnen we er nog wat mee.

1. Lia:
    26 februari 2014
    Ja zeg. Hebben jullie nu wel of niet gefietst?
  2. Clement Castricum:
    26 februari 2014
    Nee, nog niet. Gaan we morgen doen. No Worries Mate.
  3. Annemieke:
    26 februari 2014
    Echte Nederlanders zijn jullie niet. Wat is een afstand van 65 km. nou. Zeker voor jullie als vakantievierders.
    Maar goed, geniet er maar van; voor je het weet ben je weer terug in Nederland.
  4. Frans Teunisse:
    26 februari 2014
    He Cle, op de verjaardag van Thea, gauw effe tussendoor mijn reisverslag gepakt (handig, die reislogger) wij vonden het het mooist tussen Lauders en Oturehua. Je hebt daar ook mooie bruggen en tunnels ZAKLANTAARN MEE. Oturehua-Lauders gaat licht bergaf. Je kunt fietsen huren in Clyde Je kunt daar ook afspreken om je weg te laten brengen met de fiets en dan komen ze je ook weer ophalen. Anders moet je vv fietsen. Weet niet zeker of je inAlexandra fietsen kan huren, maar dacht van wel. In Ranfurly hebben we er niet op gelet. Let wel in Ranfurly op de Art Deco-gebouwen. Veel plezier, goede oefening voor je rug, Clemert