Mount Cook

1 maart 2014 - Twizel, Nieuw-Zeeland

1 maart 2014

Na een ernstig koude nacht, bij het wakker worden was het 5,5 graden, gauw onder de douche om warm te worden. De zon scheen maar we stonden met de RV in de schaduw. Het ontbijttafeltje snel in de zon gezet en lekker in de zon ontbeten. Alles begon al weer op te warmen. Op weg dus naar de basis van Mount Cook. Een mooie rit langs Lake Pukaki met in de verte Mount Cook met alle andere besneeuwde bergen om hem heen. Wat een mooi gezicht. Het meer was helder blauw van het gletsjer water wat van de Hooker  en de Tasman Glaciers afkwam. Een oogstrelend geheel. We zijn daar een wandeling gaan doen die niet al te lang was en die wel een mooi uitzicht gaf over Mount Cook. We hebben daar een tijdje zitten kijken en na de lunch zijn we rustig de volgende wandeling naar het Tasman meer en de Tasman gletsjer gaan doen. Het was een flinke klim om uiteindelijk een mooi overzicht te hebben over zowel het meer als de gletsjer. Ook hier weer een mooi plekje. Na verloop van tijd zijn we weer terug gegaan naar de camper en zijn we langzaamaan teruggegaan naar de camping waar we weer tijdig aankwamen. Met tijdig bedoel ik dat we de zo goed als laatste plek hadden. Er kwamen nog 2 campers vlak achter ons en die hadden echt de laatste plekken. Wij werden gezet op het reserve veld. Lekker want daar staat, op één RV na die bijna gelijktijdig met ons binnenkwam, niemand. Heerlijk rustig dus. Het weer voor vandaag was perfect. Volop zon maar zeker niet te warm. Voor morgen geven ze weer meer regen aan en flinke wind. Wij vertrekken dan weer verder naar het oosten en hopen daar beter weer te treffen. Voor vandaag was het zoals ik al zei, perfect. Hopen dat het vannacht niet zo koud wordt.

1. Lineke en Peter:
    2 maart 2014
    Het Zuider eiland is echt fantastisch mooi. Stoere foto van je Clement!