Geen meter vooruit

14 februari 2014 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Vandaag hebben we bijna niet gereden. We zitten in Franz Jozef en wilden met een heli de Gletsjer op. Helaas, het weer is hier uitermate slecht en dus zijn zo goed als alle vluchten geschrapt. Zondag schijnt het wel beter te zijn en we hebben dan ook voor zondag geboekt. Vandaag hebben we een beetje bij de i in FJ rondgelopen en geïnformeerd naar wandelingen in de buurt. Maar ook daar kwam niet veel van want het bleef maar regenen en om jezelf nu drijfnat te laten regenen is niet mijn hobby ( die van Coby trouwens ook niet). We hebben tussen de buien door nog wel even gewandeld vlak onder de FJ Gletsjer maar de bewolking hing zo laag dat we de gletsjer niet eens gezien hebben. Morgen maar weer verder kijken en maar eens even gaan kijken bij de Fox Gletsjer. Ik kan wel een foto meesturen maar die is helemaal grijs, van de bewolking. Hopelijk morgen betere foto's en positievere berichten. We vervelen ons niet maar het is gewoon jammer. Groeten.

1. Annemieke:
    14 februari 2014
    Het weer doet een beetje Nederlands aan....
  2. Lia:
    Hout moet! Morgen ziet het er weer helemaal anders uit.
  3. Frans Teunisse:
    14 februari 2014
    Je had naar een spa in Franz Josef kunnen gaan, maar kost natuurlijk ook een duit. Wij hebben toen indertijd, jaja we zijn al weer gewend aan die zeiknatte winter hier, voor Fox glacier gekozen omdat dat wat rustiger was qua toerisme. Maar toen waren de scholen nog niet begonnen. Ik hoop echt dat jullie een mooie tocht over de gletsjers kunnen maken.Anders hebben wij de foto's nog. Het is heel bijzonder om een gletsjer zo dichtbij een regenwoud te zien. Ik vind jullie verslagen heel leuk om te lezen. Het roept wel weer veel op. Jullie hadden meer geluk dan wij bij die blow holes. Zo tussen de regels door lijkt het alsof de stemming, mede door het weer, wat minder is geworden. Troost je . Ik zou zo nog even met jullie willen ruilen. Er staat jullie nog veel moois te wachten. Wij blijven jullie volgen, al heb ik nu niet alle tijd om te reageren vanwege heel veel rapportbesprekingen, maar volgende week heb ik alweer een week vakantie, dus meer tijd. Wat we gaan doen? Niks......jullie volgen!!!! Blijf vooral genieten. Frans