Lekker Fietsen

27 februari 2014 - Ranfurly, Nieuw-Zeeland

27 februari 2014

Vandaag besloten om een stuk(je) van de oude Otago Central Rail Trail te fietsen waar vroeger de trein reed. De baan is nu geprepareerd voor fietsers door er een laag gravel overheen te storten. Het was er een prachtige dag voor en de zon scheen goed maar er waren wolken aan de horizon te zien. Rond het middaguur werd het bewolkt maar het bleef droog en de temperatuur was perfect om te fietsen. De wind, vooral op de terugweg, had wat minder mogen zijn. We gaan het stuk doen van Waipiata naar Hyde en terug. Enkele reis is 25 km. Eerst de fietsen huren. Dat was vrij snel gebeurd en we hebben de fietsen ingeladen in de Campervan in Ranfurly. Als we Ranfurly naar Taipiata er ook nog eens bij zouden doen dan komt er 7,5 km enkele reis bij. Dat was net even te veel dus met de RV en de fietsen naar Waipiata. Een stadje waar ik zowel met het parkeren als met het ophalen van de RV geen enkele persoon gezien heb. Een vrij dode stad dus (eigenlijk meer een dorp hoor). Fietsen eruit en hup, de oude Trail op. Over het algemeen was het een redelijk vlakke route van gravel maar er zaten ook vervelende stukken vals plat in. Het lijkt dan vlak maar is het niet. Ook zat in de route een tunnel die best wel donker is zeker als je bent vergeten je zaklamp mee te nemen. De tunnel die wij hadden was gelukkig niet zo lang en we konden het einde al zien vlak nadat wij de tunnel waren ingegaan. Geen zaklamp echt nodig dus. Aan het einde van de heenreis hebben we in Hyde een lekkere kop koffie genomen en een heerlijk stuk worteltaart. Geen bier, alhoewel het heerlijk zou zijn geweest, want dat zakt bij mij gelijk mijn benen in en ben ik niet meer vooruit te branden. Op het terras ontmoeten we een ouder stel (ja, nog ouder) uit Denemarken die net begonnen waren aan hun reis en gelijk al een flink stuk van de Trail zouden gaan doen. Hij 74 en zij 70. In Denemarken ook nog eens bij de fitness aan het spinnen. Goed hoor. Na de koffie en de taart gingen we ongeveer gelijktijdig weg en gingen we best wel gelijk op. Totdat wij ergens even wilden stoppen voor wat water en een fruitje. Daarna raakten we ze kwijt. We hebben de weg zelf uitgereden en hadden het wel even gehad. Hup, fietsen weer in de auto en deze weer teruggebracht naar de verhuur. Op tijd terug naar de camping en lekker uitrusten. Het was weer een mooie dag.

@Frans: We hebben je advies niet helemaal opgevolgd maar hebben het wel aandachtig bekeken en overwogen. Thanks Mate!

1. Ineke:
    27 februari 2014
    Volgens mij hebben jullie na deze vakantie nog een vakantie nodig om een beetje bij te komen, maar......... wat zien jullie veel, echt geweldig. Nog veel plezier.
    ed&ineke
  2. Sanne:
    27 februari 2014
    Lekker stukkie gefietst. Leuk hoor!
  3. Lia:
    27 februari 2014
    Oei, gemene mountainbikes zeg.
    Lia vraagt of jullie zadelpijn hadden?
  4. Frans Teunisse:
    27 februari 2014
    Zo te zien hadden jullie ook een mooie route. Leuk toch? Die wind.....Zooo herkenbaar!!Jullie hadden ook mooier weer! Zou nu wel effe willen ruilen. bedankt voor het leuke telefoontje !! Blijf vooral genieten, voor je het weet zit je thuis je foto's te sorteren en dat zal wel heel wat tijd kosten! Frans.
  5. Annemieke:
    27 februari 2014
    Mooie fietstocht en leuke foto's onderweg. En de rust; dat zal zeker tegenvallen als jullie weer terug zijn in het Hollandse.