Op naar Kaikura

4 maart 2014 - Peketa, Nieuw-Zeeland

Vandaag even geen foto's vanwege het slechte weer en omdat we niet ergens interessants zijn geweest.

4 maart 2014

Na een stormachtige nacht waar we steeds wakker werden gemaakt door takken die tegen het dak van de auto sloegen (auto te dicht bij een boom geplaatst, gelukkig geen schade) en door de hevige windstoten die tegen de auto beukten, hebben we na het aankleden nog even een wandeling over het strand gemaakt. Eerst maar even tegen de wind in en toen terug met de wind in de rug. Dat was gauw gebeurd. Op de camping stonden verschillende ‘vaste’ bewoners die hun caravan alleen hadden gelaten en er waarschijnlijk alleen in de weekends komen waarvan we de voortenten letterlijk de lucht in hebben zien gaan. Wat dan overblijft is een grote dubbeldeurs koelkast die dan dus buiten staat en andere zware dingen die blijven staan. Behoorlijk wat schade dus aan allerlei voortenten. Ook vuilcontainers lagen verspreid over de camping. Wij hoefden van de camping eigenaresse niet om 10:00 uur te vertrekken en mochten rustig aan doen. Afijn, we vertrokken dus om 12:15 uur. Bij de uitgang van de camping zagen we een jonge vrouw dik in regenkleding en een enorme rugzak te voet het terrein verlaten. We konden het niet aanzien haar zo lopend in de regen te laten gaan en hebben haar een lift aangeboden. Ze wilde dat maar wat graag en wilde naar de westkust. Wij hebben haar 35 km verder op een grote weg die naar het westen ging er op haar verzoek weer uitgezet. Ze was maar wat blij met de lift. De rest zou ze ook liftend doen. Wij gingen door naar Kaikura om ons te melding bij een kantoor waar we hadden geboekt voor het zwemmen met dolfijnen. Omdat het erg slecht weer was, was de tour van 06:30 de volgende dag al afgelast en de tour van 08:30, waar wij voor hadden geboekt, nog onduidelijk of dat zou doorgaan. We moesten maar even om 08:00 uur de volgende ochtend bellen om te horen hoe het ervoor stond. Mocht het niet doorgaan dan hebben we in ieder geval een alternatieve datum geprikt. Daarna zijn we even Kaikura zelf gaan ontdekken. Een leuk klein stadje waar van alles te doen is. Geen Mac en geen BK. Wel een Subway (werd gezegd) maar die konden we niet vinden. Toen zijn we maar eens bij het lokale café/restaurant gaan eten. De weersverwachting is nog steeds slecht dus het wordt spannend of het morgen door kan gaan. We zijn maar weer eens een camping gaan opzoeken en kwamen uit op een camping ca 10 minuten ten zuiden van Kaikura omdat we, als het wel doorgaat, er snel heen moeten. Duimen maar dat het doorgaat met beter weer of dat het afgelast wordt vanwege slecht weer. Een andere combinatie is niet denkbaar.

1. Nan:
    4 maart 2014
    Hoop dat jullie meer geluk hebben dan wij, bij ons was het net zo en kon het niet doorgaan. Op foto's waren hele grote jongens/ meisjes " wallevissen" te zien. Kaikura deed wat ouderwets aan toen wij er waren. Wij hopen dat jullie verder nog wat beter weer krijgen, is wat lekkerder om het af te sluiten. Schiet nu op. Nog heel veel plezier knuffel Nan
  2. Frans Teunisse:
    4 maart 2014
    Tijd dat jullie naar de Lente in Nederland komen!!!