Hallo Allen

18 december 2013 - Goulburn, Australië

Vandaag met een verrassing wakker geworden. Het was verschrikkelijk mistig. Lastig om dan een wandeling te gaan maken waar je het moet hebben van de views. Maar ja, daar valt weinig aan te doen dus eerst maar eens de gewone dagelijkse dingen doen. Na het eten en opruimen toch maar op weg want de hele dag zitten sikkeneuren op de camping is ook niks. Uiteindelijk moesten we toch verder en we hadden gisteren al een leuke wandeling gemaakt. Toch nog even een kleine blik werpen op het viewpoint. Het leek alsof de mist al iets begon op te trekken. Toch maar een klein stukje gaan wandelen. Het begin van de wandeling ging naar beneden, de vallei in en daar werd het al snel beter. Korte tijd later begon alles op te lossen en konden we toch aan de wandeling beginnen. Omdat we er eigenlijk, door de mist, niet goed op waren voorbereid hadden we, behalve de kamera en het filmapparaat, niets bij ons. Ook geen water dus en werd het alsnog twijfelachtig of we de tocht wel zouden doorzetten. Je wordt ten strengste afgeraden om zonder water op pad te gaan. Nou laten we dan nog maar even een klein stukje verder kijken, nog even om dat hoekje en nog even onderaan dat trapppetje. Ik hoor de waterval al dus ook daar nog even naartoe, en voor je het weet ben je al zover op pad dat teruggaan net zover is als doorlopen. Het beroemde point of no return. Het weer was in de tussentijd enorm opgeklaard en de zon begon weer flink te schijnen. We liepen en wandeling waar je halverwege een stijle rotswand van ca 100 meter hoog, een wandelpad was uitgehouwen in de wand zodat je steeds op ca 50 meter hoogte lipe. Gelukkig liepen we daardoor steeds in de schaduw. De wandeling duurde uiteindelijk 3 uur en had vele verschillende facetten. Steile klimpartijen op uitgehouwen treden, bukken onder de in de rotsen uitgehouwen wandelpaden, enorm mooie uitzichten, verschillende watervallen en mooie kleine meertjes. Wat zijn wij blij dat we doorgezet hebben alhoewel we wel erg dorstig waren toen we weer uit de kloof kwamen. Gelukkig was daar een café waar we een colaatje konden kopen en even in de schaduw konden uitrusten omdat het laatste stuk toch wel flink in de zon liepen en we flink moesten klimmen. En je weet het, de laatste loodjes wegen het zwaarst. Van het cafe moesten we ook nog naar de parkeerplaats lopen waar we de auto hadden neergezet en dat was ook nog eens 20 minuten. Gauw even wat eten en toen maar weer naar de volgende bestemming: Canberra. De weg ernaartoe was gewoon erg goed te noemen. 2x2 baans snelweg en weinig verkeer. We zitten nu op een camping op ca 90 km van Canberra en gaan daar morgen even een kijkje nemen. Geen interessante stad qua natuur oid maar ja, je moet er, als je er in de buurt bent, tóch geweest zijn. Maar daar morgen meer over.

1. Myranda:
    18 december 2013
    Weer een prachtige ervaring rijker, cle&co! Fantastisch om alleen al te lezen! We genieten nog van onze 2 laatste zonnige dagen op GranCan, voordat we in jan hier weer terugkomen
  2. Myranda:
    18 december 2013
    Heb zelfs al een Spaanse internetkaart aangeschaft, dus we voelen ons al een beetje demi espanolas haha. Liefs van ons en geniet verder!!!!xxx
  3. Myranda:
    18 december 2013
    Heb zelfs al een Spaanse internetkaart aangeschaft, dus we voelen ons al een beetje demi espanolas haha. Liefs van ons en geniet verder! Xx