Zo zou het toestel moeten worden

22 februari 2014 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Was vergeten deze mee te sturen en hoort bij het verhaal van het vliegveld in Croydon, de 22e.

Zo zou het toestel moeten worden

Deze foto werd gemaakt op 22 februari 2014 in Dunedin, Nieuw-Zeeland met een Canon Eos 450D.

1. Lineke en Peter:
    27 februari 2014
    Hai Clement en dat lieve schattige budgetbewakertje van je (ik had het in eerste instantie een beetje anders geformuleerd, maar dat kwam niet door de censuur van haar minstens zo lieve zusje),

het zal je waarschijnlijk verbazen, maar ik ben veel meer onder de indruk van al die andere schitterende foto’s van jullie weekendje-uit. Kan niet wachten tot jullie terug zijn om er nog wat meer van te zien.

Terug naar die replica. Als rechtgeaarde Nederlander heb je vast wel eens gehoord van de MacPherson Robertson International Air Race oftewel (Londen-)Melbourne race uit 1934. Die race waar een lijntoestel van de KLM, de DC-2 “Uiver” tweede werd in het algemeen klassement en eerste in het handicap klassement. En dat tussen al die voor dit soort races ontwikkelde race-vliegtuigen. Heel Nederland op zijn kop natuurlijk, dat is zoiets als het winnen van een formule 1 wedstrijd met een Connexion-bus.

En welk toestel werd er eerste? Juist ja, een De Havilland DH-88 “Comet” racer! Toch leuk om een vriendje naar New Zeeland te sturen met de boodschap om zijn ogen eens goed de kost te geven, want ik had geen idee dat zij daar bezig waren met het bouwen van een replica. Bij deze bedankt!

Hier nog een paar linkjes als je wat meer van deze kist wil weten:

Hé wereldreizigers, hou je haaks, nog heel veel plezier en mooie momenten, geniet ervan want het gaat altijd sneller dan je denkt,

Lineke & Peter.