Encounter met Lord of the Rings (of niet)

19 februari 2014 - Arthurs Point, Nieuw-Zeeland

19 februari 2014

Vanmorgen werden we wakker gemaakt door de DOC campingbeheerster die geld kwam innen voor het gebruik van de camping. We hadden haar gisteren al ontmoet toen we vroegen waar we konden betalen. Ze is Nederlandse en is met een Australiër getrouwd. Ze pacht het terrein van de DOC en moet ervoor zorgen dat alles op het terrein in orde is. We betaalde haar de NZ$ 12,- spraken nog even met elkaar en gingen toen maar ons wassen, aankleden en op pad. We gingen vandaag naar Glenorchy. We wilden wel eens zien waar de filmopnamen van de film ‘Lord of the Rings” gemaakt waren. Wij op zoek naar de plekken als ‘Isengard’ en ‘Lothlorien’. Daarvoor moesten we een behoorlijk stuk ‘Dirt Road’ rijden. Gravel met stenen. Bij de 2e locatie hoorden we ineens een afschrikwekkend geluid onder de auto vandaan komen. We hebben nog onder de auto gelegen of we iets konden ontdekken maar zagen niets vreemds. Toch bleef het geluid aanhouden. Het klonk alsof de aandrijfas er onderuit zou vallen. Gelukkig verdween het geluid na een paar flinke hobbels en hebben we het vermoeden dat er een steen ergens klem heeft gezeten die weer los is getrild. Gelukkig maar want we moeten er nog even mee. Uiteindelijk moeten we vlak bij de filmlocaties geweest zijn en er zelfs misschien voorbij zijn gereden maar er werd niets aangegeven dat daar de opnames geweest zouden zijn. We hebben wel de schitterende natuur kunnen bekijken die daar is en hebben ons de filmbeelden maar ingebeeld (toch de film maar weer eens bekijken). Overigens was de kampeerplaats waar we waren ook een locatie van die film. Daar is de scene ‘Ithilien’ opgenomen. Ook daar er niets van meegekregen. Glenorchy zelf stelt niet veel voor. 6 huizen, een café en een motel en dat was het geloof ik wel zo’n beetje. We hebben wel een leuke wandeling rond Glenorchy gedaan en zijn toen bij het lokale café even een kop soep gaan halen. De rit ernaartoe was wel ongelooflijk mooi. Bijna nog mooier dan de Great Ocean Road in Australië. De kleur van het water, de bergen aan de overkant en de met sneeuw bedekte toppen van de bergen achter Genorchy waren een festijn voor het oog. Deze route staat ook in de top 10 van mooiste wegen in de wereld. We hebben hem 2 x gereden, één keer naar het noorden en één keer naar het zuiden en ik zou hem zo nog wel een paar keer willen rijden. Maar ja, we moeten verder hè. Uiteindelijk kwamen we weer in Queenstown terecht waar we weer boodschappen gedaan hebben en zijn toen de camping maar eens gaan opzoeken. We zitten nu op een camping tussen Queenstown en Arrowtown. Morgen via Arrowtown en Te Anau naar Manapouri. We stappen daar vrijdag namelijk op voor een cruise over de Doubtfull Sound. Maar daar later meer over.

1. Ruben:
    19 februari 2014
    Mooie foto's weer. Doet de camera het nog? Nikon? Ben je wel lekker? Ik heb nog een mooie Sigma 17-70 F4 IS in de aanbieding ;-)
  2. Sanne:
    Mooi!
  3. Marcel:
    19 februari 2014
    Wat is er mis met Nikon ?
  4. Myranda:
    19 februari 2014
    Prachtig!! Mooie plaatjes. En oh ja ook de groetjes van Lia ;-))