en weer dieper NZ in.

20 februari 2014 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

20 februari 2014

Vanmorgen nog even gelopen naar de brug die vlak bij onze camping was omdat dit een mooie brug is over een nog mooiere gorge. Er werden van bijna onder de brug weer van die powerboat vaarten georganiseerd en net op dat moment startten er 2 boten die de gorge in gingen. Wel spectaculair dat gestunt met die boten maar niks voor ons. Ze waren ook snel weer terug en wat mag dat wel niet kosten? Weet ik veel, vast te veel….Na het filmen en foto’s maken op de mooie brug weer terug gelopen naar de camping. Ik vond toen een enveloppe in de berm die nog dicht was en waarschijnlijk een kerstkaart bevatte, gericht aan mensen in NZ. Deze was dus kwijtgeraakt en nooit bezorgd. Ik heb hem meegenomen en afgegeven aan de receptie van de camping met het verzoek om deze kaart alsnog op de post te doen. Ben benieuwd of hij alsnog aankomt. Ik heb mijn emailadres erop gezet. Uiteindelijk vertrokken we richting Arrowtown waar we een mooie rondwandeling gedaan hebben door de diverse straten van dit stadje. Het was weer zonovergoten en zeer warm (sorry Frans/Thea) en zeker 27 graden. Het stadje is een oude goudzoekersstad die gelukkig geen spookstad is geworden maar een gezellige toeristische stad. Alles is in oude stijl gelaten en je waant je ook, met wat fantasie, terug in de 19e eeuw. Na een lekkere lunch in de RV zijn we op pad gegaan naar Manapouri, de plek waar we moeten opstappen voor onze cruise door de Sounds. De weg ernaartoe was behoorlijk saai maar gelukkig waren de wegen wel lekker recht en konden we goed opschieten. Ik heb de Cruise Control maar op 95 km/uur gezet om geen bekeuringen op te lopen want deze wegen leenden zich ervoor om harder te rijden. We kwamen inderdaad 2x een politieauto tegen van tegenovergestelde richting en een keer stond er een aan de kant van de weg. Niets aan de hand dus. uiteindelijk kwamen we aan in Manapouri en gingen we even kijken waar we morgen moeten zijn. Nou dat was erg makkelijk. Rechttoe rechtaan. Wel morgen op tijd opstaan want we moeten ons om 7:40 uur melden.

1. Lia:
    20 februari 2014
    Canonnen, wat een mooie foto's steeds. Je kunt gewoon zien wat voor camera je hebt. Hoewel..... soms lijken het wel posters!
    Trouwens, Lia is het met me eens.
  2. Frans Teunisse:
    20 februari 2014
    Wat handig toch dat je alle reisverhalen kunt herlezen. door de drukke werkzaamheden thuis, ik ben al weer heeee le maal gewend en aangepast, ben ik begonnen met jullie fox glacierverhaal tot aan nu! Ik kreeg steeds opmerkingen over de lengte van mijn verhalen, waar haalde ik de tijd vandaan? Maar jij kan er ook wat van Cle.
    Goed, ik ben blij dat jullie hartstikke mooi weer hebben en we zien nu wat we gemist hebben. Fox Glacier was heel herkenbaar! Gaaf toch, zo daar tussen die enorme ijsplaten? Ik ben benieuwd naar jullie boottocht, zou die te vergelijken zijn met de aankomst in Clinton? Ik ben nu weer helemaal bijgelezen. Staat Dunedin nog op het programma? Groeten en geniet en hopelijk houdt het mooie weer aan!
  3. Ineke:
    20 februari 2014
    Mooie verhalen weer, ik neem er echt de tijd voor want zonde om het "even snel" te lezen en de foto's, tsja prachtig hoor. Een reisboek maken, is dat wat voor jou? Ga lekker zo door.