As Good As Bro

18 februari 2014 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

18 Februari 2014

Natuurlijk weer te laat vertrokken van Lake Outlet. Ach, wij zijn het al gewend en de campingbazen? Die letten daar gelukkig niet op. Vandaag weer een schitterende dag van minstens 24 gr. C. Zon overgoten, zie facebook, en lekkere temperatuur. Onze route gaat vandaag naar Queenstown, een bruisende stad aan Lake Wakatipu. Omdat we laat vertrokken hebben we ook geen haast gemaakt met het bereiken van onze bestemming. Op weg daar naartoe rijden we langs de Clutha River die weer diep in een Gorge zijn weg vervolgt en uiteindelijk uitkomt in Lake Dunstan. Een mooie route waar we, voorbij Cromwell, even gestopt zijn bij de Goldfields Mining Centre, waar je nog goed kunt zien hoe de goudzoekers hier hun werk gedaan hebben en dat zelfs de huisjes waar ze in geleefd hebben nog netjes overeind staan. Geen tijd voor een tour en dus even gekeken en toen weer verder. We kwamen toen langs Roaring Meg Power Station waar men een waterkracht centrale heeft staan die nog volop in bedrijf is. Ook daar even gestopt en de natuurkracht van water bekeken. Niet al te ver daarvandaan kwamen we op een plek waar men aan het bungy jumpen was van een hoge brug. Men sprong hier 43 meter naar beneden om door een elastiekje tegen gehouden te worden dat men te pletter slaat op het water. Heel leuk om te zien en petje af voor de vrouwen en mannen die dit doen. Ik zal dit nooit van mijn leven doen. We hebben daar wel een tijd staan kijken en hebben er leuke foto’s en film van gemaakt.  Maar we moesten verder. Hierna kwamen door het schitterende wijngebied van Gibson waar je elke vinyard wel kunt gaan bezoeken maar dan zit ik op een gegeven moment wel stomdronken achter het stuur. Ook daar zijn we niet gestopt. We wilden de rit naar Queenstown het liefst via Arrowtown doen omdat daar ook veel leuke dingen te zien zijn maar tijdgebrek noopte ons om de route direct naar Queenstown te nemen. We wilden daar op tijd aankomen om het stadje verder te bekijken. Aangekomen in Queenstown natuurlijk eerst langs de Mac, we hadden trek, en toen even tanken. Daarna lekker wandelen door het centrum van de stad. Een heel leuk dorp dat bruiste van de activiteit. Gelopen door de winkelstraatjes en we besloten op advies van mensen die we op het Noordereiland hebben ontmoet uit te gaan eten in de haven bij een klein zaakje waarvan de steak erg lekker moest zijn. Zo gezegd zo gedaan en het klopte. We vonden het zaakje en hebben daar heerlijk gegeten. Na het eten zijn we een camping gaan opzoeken aan Lake Wakatipu van de DOC, je weet wel, weinig tot geen voorzieningen maar wel goedkoop en bijna altijd plek. Het is de 12 Mile Delta camping, vlak bij een filmlocatie van de Lord Of The Rings, waar het best wel erg druk is. We vinden gelukkig toch ons plekje en hebben zelfs nog een Internet verbinding. Gauw slapen want we zijn het weer zat.

1. Lia:
    18 februari 2014
    Hee allebei, gehoord dat jullie volgend jaar een vergelijkbare tocht gaan maken door China. Wij (Lia ook natuurlijk) tekenen alvast in voor de Blog hoor. Wat een avontuur. Never a dull moment.