Daar zijn we weer

22 november 2013 - Cairns, Australië

Hi Guys, daar zijn we weer. Tja dat heb je ervan als je een goedkoop mobiel abonnementje koopt. Dan kan het zomaar zijn dat je geen bereik hebt. En toevalligerwijs ook geen WiFi op de camping dus even radiostilte. Alles nog steeds goed alleen hadden we donderdag een behoorlijke regendag. We zaten toen net in het Daintree Rainforest dus die deed zijn naam weer eer aan. toen nog door naar Cape Tribulation waar we een geweldige strandwandeling gemaakt hebben. Je kon er beter maar niet in zee gaan zwemmen want de Salty's lagen op de loer. We hebben ze niet gezien. Het noordelijkste puntje van onze reis hebben we nu gehad dus gaan we weer dalen. Op naar het zonnige zuiden, hopen we maar. Al wandelend in het Daintree Forest kwamen we een Kasuaris tegen die nog al dreigend begon te doen. Het is een bedreigde vogelsoort van ca. 1,5 meter hoog. Ik was daar niet blij mee want aan het begin van het park stond dat, áls je al het geluk had om er een tegen te komen, je bepaalde handelingen moest doen om het bij je weg te houden. Nou dat deed ik maar hij bleef maar volgen en kwam soms op 3 meter afstand. Too close for my comfort. Toen ben ik maar agressief geworden en heb hem weggejaagd. Gelukkig hielp dat en volgde hij ons niet meer.. leuke beesten hoor maar ik ken hun gedrag ook niet zo goed. Het is allemaal goed afgelopen. De temperaturen zijn hier goed alleen de vochtigheid is 'off the charts'.. Klam en klef zullen we maar zeggen. Hurray for the airco.zowel tijdens het rijden als `s-nachts. Ook hebben we een rondvaart gedaan op de Daintree waar vaak Salty's te vinden zijn. De vooruitzichten waren niet goed maar we hebben er toch een gezien. Volwassen krokodil van ca 6 meter. Die moet je niet tegenkomen als je even aan het zwemmen bent. Daarna weer naar een camping waar we al eerder waren geweest. Regenachtige avond. Als het morgen maar weer droog is. Tot de volgende keer. C&C

1. Ruben:
    He Crocodile Dundee,

Leuk hoor. Best spannend zo met die beesten. Leuk om ook plaatjes te zien!

Enjoy!

Ruben
  2. Lia:
    22 november 2013
    G'day mates, 'ow yer goin, de avonturen zijn begonnen. Wat een beest zeg die Kasuaris. Gelukkig kon je het verjagen. Leuk hoor met die foto's erbij. Oei, nog wel wat witte benen, Cle. Maar die kleuren nog wel bij. Genieten!!!!!!
    G'donya mates.
  3. Lisette:
    22 november 2013
    'Kdachal tis stil aan de overkant ;-). Leuke compacte camper trouwens. Tenminste niet zo'n bakbeest om mee rond te toeren. Ik duim voor jullie dat het snel droog wordt. Op naar het volgende avontuur! Liefs en groeten uit koud, maar wel droog, Nederland.
  4. Myranda:
    22 november 2013
    Mooi verslag weer! Zitten die crocodiles ook in de zee dan (strandwandeling)? En wel mazzel gehad meg die Kasuaris zeg pff
  5. Myranda:
    22 november 2013
    Ik weet niet wat er is maar ik zie iedere keer maar de helft van mijn reactie terug! Anyway: ik wou maar zeggen geniet verder! Liefs! Xx
  6. Frans Teunisse:
    22 november 2013
    Het ziet er avontuurlijk en vooral ook tropisch uit! daar hoort een buitje bij!
  7. Frans Teunisse:
    22 november 2013
    Het zal wel raar klinken daar in Australië, maar wij namen op school onze Sinterklaasfilm op! lekker koud hier. Mooi verhaal! Ik houd ook niet van grote enge vogels en krokodillen, maar het lijkt me toch wel heel gaaf wat jullie gezien hebben! Die camper ziet er ook behoorlijk goed uit. Geniet ze verder, zonder al te veel regen, hoop ik! Zeg, kan ik ook een foto plaatsen?
  8. Sanne:
    23 november 2013